Morgen

Het is mijn droom, dat de ondernemingsraad als vertegenwoordiging van het personeel zijn kennis van de concrete klant tot gelding kan brengen in het bedrijfsbeleid. Dat is hard nodig, omdat bedrijven en organisaties sterk intern gericht zijn op de eigen managementsystemen. Daardoor hebben ze te weinig zicht op concrete mensen in de buitenwereld. Om die mensen gaat het juist. Alleen bedrijven die dat als uitgangspunt nemen van hun beleid kunnen op de langere duur overleven en uitgroeien.

Vandaag

Het meest word ik gevraagd in de zorg en de (semi-)overheid. Daarnaast ook bij banken en verzekeringsmaatschappijen.

Thema’s en competenties
  • Invloed van de OR op het bedrijfsbeleid
  • Transformatie van organisaties
  • Projectmanagement
  • Conflicthantering en bemiddeling
  • Duidelijk en klantvriendelijk schrijven

Gisteren

Door mijn ervaring als manager, die ‘aan de andere kant van de tafel’ gezeten heeft weet ik wat een ondernemingsraad kan betekenen voor een organisatie.  Leden van ondernemingsraden zitten doorgaans dichterbij de klanten en de buitenkant van de organisatie dan de bestuurder. Zij weten wat wel en niet werkt in de praktijk. Ik vind het prachtig als de OR en de bestuurder hierdoor gezamenlijk goede oplossingen vinden voor het bedrijf en voor de klanten waarvoor ze bestaan. Daar help ik hen graag bij.

Opleidingen
  • Nederlands Taal- en Letterkunde (Vrije Universiteit)
  • Marketing (NIMA A en B)
  • Hoger Management
  • Leergang Transformatie van organisaties